سفارش تبلیغ
صبا ویژن
باروری دانش، تصور و فهم است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :3
کل بازدید :11049
تعداد کل یاداشته ها : 56
103/2/29
5:0 ع

نسبتهای مالی ابزار بسیار مهم برای تصمیم گیری در سرمایه گذاری هستند. با این حال بسیاری از سرمایه گذارها ترجیح میدهند به جای بررسی نسبتهای مهم مالی، سرنوشت پول خود را بدون توجه به آنها رقم زده و براساس معیارهای دیگری اقدام به سرمایه گذاری نمایند. در حقیقت بررسی نسبتهای یاد شده چندان دشوار نیست و حتی بدون مدرک دانشگاهی در حوزه مالی یا تجاری نیز میتوان از آنها برای تصمیمی مناسب و منطقی استفاده کرد.

 تارنمای (وبسایت) www.FIPIran.com  ، محصول مرحله ی نخست مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران (یکی از زیرمجموعه های "شرکت مدیریت فناوری بورس تهران") است.

 به طور خلاصه، پردازش اطلاعات مالی به فعالیتی اطلاق میشود که در آن اکثر داده ها و اطلاعات مرتبط به بازار مالی در مخزنی به صورت مرکزی نگهداری، برروی آنها پردازشهایی انجام و خروجیهای آنها در اختیار متقاضیان جهت تصمیم گیری و اقدام قرار میگیرد.

"مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران" در کنار تدوین و تبیین بیش از 200 شاخص و ویژگی جدید در دسته بندیهای اصلی همانند: "شاخصهای آماری معاملات"، "اطلاعات بنیادی و دادههای مرجع شرکتها"، "دسته بندی شرکتها نسبت به خطر سرمایه گذاری"، "شاخص بازار و صنایع"، "شاخصهای بومی"، "شاخصهای فنی" و نظایر آنها، نسبتهای مالی شرکتهای مختلف بورسی را نیز در تارنمای ِwww.FIPIran.com آورده است.

 

موفق باشید