سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نه بخدایى که از قدرت او درمانده شبى سیاه به سر بردیم که روزى سپیدى را در پى خواهد داشت ، چنین و چنان نبوده است . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :3
کل بازدید :11062
تعداد کل یاداشته ها : 56
103/2/29
9:16 ع

بازده و خطرات ناشی از ایجاد سبد سرمایه گذاری در بازارهای مالی

The returns and risks of investment portfolio in a financial market

ارائه شده در نشریه الزویر Elsevier     

 

1.      نکات برجسته:

a)     مدلی از سرمایه گذاری در بازار مالی ایجاد شده است.

b)    موافقت نامه های بین نتایج حاصل از مدل ما و میانگین صنعتی داو جونز یافته شده است.

c)     بررسی اثر پراکندگی سرمایه گذاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

d)    نقش دوره سرمایه گذاری بر خطرات و بازده مورد بحث قرار گرفته است.

چکیده:

بازده و خطرات ناشی از سرمایه گذاری در یک سیستم مالی با ساخت مدل نظری بر اساس مدل هستون، مورد بررسی قرار گرفته  و نمونه کارها محاسبه و تجزیه و تحلیل شده که نتایج زیر را در بر داشته است:

1). خصوصیات آماری( به عنوان مثال، توزیع احتمال، واریانس و فقدان نرخ بازده پرتفوی سهام) بین نتایج شبیه سازی مدل نظری و اطلاعات مالی واقعی به دست آمده از میانگین صنعتی داوجونز، در شرایط خوبی هستند.

 2). حداکثر پراکندگی سرمایه گذاری ( سهام) با حداکثر ثبات بازگشت پرتفوی سهام وحداقل ریسک سرمایه گذاری در ارتباط است.

 3). افزایش دوره سرمایه گذاری و بدترین دوره سرمایه گذاری با کاهش ثبات بازگشت پرتفوی سهام و ریسک سرمایه گذاری حداکثر ، مرتبط است.

  خلاصه

تحقیقات بازارهای مالی به عنوان سیستم های پیچیده در فیزیک آماری توجه بیشتر و بیشتری را به خود اختصاص داده است و در سال های اخیر زمینه جدیدی به نام" econophysics" را مطرح کرده است.مدل حرکتی هندسی براونی برای توصیف پویایی تصادفی قیمت های سهام، پیشنهاد شده ، با این حال، این مدل حرکتی هندسی براونی، نمی تواند با برخی از ویژگی های آماری از داده های مالی واقعی مانند دنباله طویل، حافظه دوربرد و مجموع اعتبارات ، موافق و همگام باشد.

در همین حال، مدل هستون به طور گسترده ای برای تجزیه و تحلیل پویایی قیمت سهام در بازارهای مالی واقعی به کار گرفته می شود، برای مثال، میانگین زمان رهایی در مدل اصلاح شده هستون به همراه مکعب غیر خطی ، ویژگی های آماری زمان ضربه زدن در مدل های مختلف برای تحولات بازار سهام، عبارت دقیق احتمال بقا و متوسط زمان خروج ، اثرات زمان تاخیر در مدل هستون، و تشدید تصادفی قیمت سهام را می توان ذکر کرد.

در تجارت واقعی در بازارهای مالی، سرمایه گذاران منطقی سعی می کنند که سبد سرمایه گذاری مناسبی را انتخاب کنند که ریسک سرمایه گذاری کمتر و بازده بالاتر و با ثباتی داشته باشد.

 مرتون ، روش هندسی کنترل بهینه تصادفی، مدل حرکتی براونی را برای تجزیه و تحلیل بهینه سازی سرمایه گذاری ، سبد سرمایه گذاری مورد بحث در بازار ناقص توسط Kramkov وSchachermayerو Bouchard و سایر همکاران و ریسک مبتنی بر قیمت گذاری بی تفاوتی و غیره را به کار برد.

بنابراین، ایجاد سبد سرمایه گذاری نیاز به بررسی بیشتری در بازار واقعی دارد. حتی اگر سبد با مدل هستون در برخی از مطالعات مانند مشکل انتخاب پرتفوی اوراق قرضه و برنامه ریزی مالی مورد بحث قرار بگیرد، مطالعات در پراکندگی سبد سرمایه گذاری، دوره سرمایه گذاری و تجزیه و تحلیل داده های مالی واقعی و غیره دچار کمبود است.

برای جبران این کمبود ها، با استفاده از مدل هستون ، مدلی را برای سبد سرمایه گذاری به منظور نزدیک کردن مدل های بیشتر به واقعیت ، ایجاد گردیده است.

 نتیجه گیری

در این مقاله، سبد سرمایه گذاری به همراه مدل هستون ایجاد شده و بازده و خطرات سبد سرمایه گذاری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است . در بخش 2 مدلی برای سبد سرمایه گذاری به همراه مدل هستون معرفی شده است. در بخش 3، بازده و خطرات در پرتفوی سرمایه گذاری دو سهام مجزا مورد بحث قرار گرفته است و در بخش 4، نتیجه گیری مختصری از مقاله به عمل آمده است.

در این مقاله، مدلی برای تشکیل پرتفوی سرمایه گذاری پیشنهاد شده که مبتنی بر مدل هستون است و سپس نقش پرتفوی سرمایه گذاری در بازار مالی مبتنی بر مدل هستون را مورد بررسی قرار گرفته است .

بازده و ریسک پرتفوی سرمایه گذاری دو سهام به وسیله محاسبه بازده پرتفوی سهام، از طریق داده های واقعی و نظری، مورد بحث قرار گرفته که در نتیجه حداکثر پراکندگی پرتفوی سرمایه گذاری به میزان زیادی ثبات بازده پرتفوی سهام را افزایش داده و متقابلاً ریسک سرمایه گذاری کاهش یافته است.

 با استفاده از این روش افزایش مدت سرمایه گذاری پرتفوی با کاهش ثبات بازده پرتفوی سهام مرتبط است، و حداکثر ریسک سرمایه گذاری به وسیله بدترین دوره سرمایه گذاری کاهش می یابد.


موفق باشید .